flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Заповнення декларації: держслужбовцям дали низку порад

26 лютого 2020, 16:41
Для громадян створили чат-бота та відповіли на деякі питання щодо декларування.
 

В Україні нараховується близько 400 тисяч осіб, які повинні подавати електронні декларації щороку. Серед них: державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, депутати різних рівнів, працівники поліції, кандидати на державну службу та інші категорії осіб, які підпадають під електронне декларування, передає ГО «Антикорупційний штаб».

Щороку декларанти зіштовхуються з труднощами у заповненні декларацій. Тому було зібрано 5 найпопулярніших запитань та відповідей щодо декларування.

Як декларувати банківські рахунки?

Починаючи з цього року у форму е-декларації було введено новий розділ. У ньому є всі банківські рахунки декларанта та членів його родини.

Якщо у Вас або членів Вашої родини є активна картка якогось банку, то це означає, що Ваш рахунок відкрито.

 

Усі рахунки вказуються d міжнародному стандарті IBAN. Детальніше про нього – тут.

Тому якщо у Вас відкриті рахунки в банках або фінансових установах не в Україні, то ви легко зможете задекларувати й цей рахунок.

Як зробити електронний підпис?

Перш ніж заповнювати декларацію пригадайте, чи не закінчилася дія ЕЦП – Електронного цифрового підпису. Не дивуйтеся, якщо зустрінете абревіатуру КЕП. У чинному законодавстві так називається ЕЦП.

Якщо ж дія ЕЦП/КЕП закінчилася, то новий ключ можна зробити у «Приват24», Міністерстві юстиції або в одному із сертифікованих центрів.

Розділ «Доходи»: що вказувати, а що ні?

Якщо Ви є клієнтом «Ощадбанку» або «ПриватБанку», то можна спростити заповнення е-декларації, взявши в онлайн-банкінгу довідку для декларації.

У цій довідці буде інформація щодо всіх Ваших рахунків у банку, де ви берете цю довідку. Також важливо, що в довідці вказується інформація про залишок коштів на рахунках станом на останній день звітного періоду.

 

Інформація з довідки буде необхідна для заповнення розділу про доходи. У розділі «Грошові активи» з довідки необхідно вказати залишки на рахунках на останній день звітного періоду. А в розділі щодо банківських рахунків ця довідка допоможе внести рахунки банку у форматі IBAN.

Будьте уважні: якщо ви брали кредит, то у розділі про доходи його вказувати не потрібно. Він вказується у розділі про фінансові зобов'язання за умови, що його сума перевищує  96 050 грн.  Не вказуються депозити, але нараховані відсотки за депозитами вказати необхідно. Суму депозиту слід вказати в розділі грошових активів.

Не забудьте вказати в розділі доходів кешбек або бонуси, що виплачуються банком.

Де можна знайти унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі?

Ще одне нововведення цьогорічної форми декларації: при заповненні інформації про декларанта необхідно вказати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі.

Якщо ви отримали паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт, то в ньому вже є інформація про цей номер запису.

 

Відсутність ж цих документів означає, що у вас відсутній номер запису в ЄДДР. У такому разі необхідно обрати «Не застосовується» у відповідному полі.

Що робити, якщо декларацію вже подав, але зрозумів, що зробив помилку?

У такому випадку у Вас є 7 днів на виправлення з моменту оприлюднення декларації в реєстрі. Але будьте обачні: подавати виправлену форму декларації можна не більше 3 разів.

Також цю пораду можна використати, якщо Ви згадали про щорічне декларування в останній день. Можна подати не повністю заповнену декларацію і тоді вже протягом тижня подати повну і виправлену.

 

Якщо ж залишилися ще запитання щодо декларування, Ви можете звернутися до чат-бота «Держслужбовець Тарас» за посиланнями: Facebook MessengerTelegram та Viber.  

Раніше «Судово-юридична газета» інформувала, що оприлюднено інфографіку щодо заповнення електронних декларацій за новими правилами.

Також відомо, як змінити електронну поштову скриньку в персональному кабінеті суб’єкта декларування в реєстрі. 

Крім того, у НАЗК роз’яснили нюанси щодо розрахунку терміну користування об’єктами декларування.

Додамо, українцям повідомили про 11 головних пунктів щодо змін в декларуванні.

Разом з тим, Національне агентство з питань запобігання корупції повідомило українцям, як декларувати кредити та позики. 

Джерело:«Судово-юридична газета»